מבחן – מספרים שליליים (כיתה ז')
ללא מחשבון · זמן מומלץ: 25–30 דקות
א. קו המספרים, השוואה וערך מוחלט (20 נק׳)
-
סמנו על קו המספרים את: −6, 3, 0, −1.5, 2.5.
-
מי גדול יותר? הקיפו:
א. −3 ___ −5 ב. −1 ___ 0 ג. −7 ___ −7.2 ד. 2.4 ___ −2.4
-
סדרו מהקטן לגדול: −4, 5, −1, 0, −3
-
חשבו ערך מוחלט: |−7|, |3 − 8|, |−2.5|
-
מצאו את כל הפתרונות: |x| = 5 ו־ |x − 2| = 3
ב. חיבור וחיסור עם שליליים (25 נק׳)
−7 + 4
12 − (−5)
−3 − (−9)
−2.5 + (−1.5)
0 − (−14)
−8 − 6
−10 + 12 − 4
7 − 3 − (−5)
−(−9) + (−4)
−15 − (−2) − (−3)
ג. כפל/חילוק וחוקי סימנים (25 נק׳)
(−6)·(−4)
35 ÷ (−5)
−3·(5 − 8)
(−2)·(−3)·(−4)
(−48) ÷ 6
(−2)^3
(−2)^4
(−1)·x = 9 → x = ?
(−60) ÷ (−12)
0 · (−17)
ד. סדר פעולות ושליליים (20 נק׳)
-
−3^2 ו־ (−3)^2
-
12 − [ −3·(−2) + 5 ]
-
20 − { 4[ 3 − (−2) ] − 6 }
-
−8 + 3·(−2) − (−5)
-
(−4)^2 − 3·(−4) + 2
ה. בעיות מילוליות (10 נק׳)
-
טמפרטורה בבוקר הייתה −2°C. במהלך היום עלתה ב־5°. מה הטמפרטורה כעת?
-
מעלית בקומה 2. היא יורדת 7 קומות. באיזו קומה כעת?
-
חשבון בנק עמד על −120 ₪. הופקדו 180 ₪. מה היתרה?
-
צוללן בעומק −18 מ’. עולה 7 מ’ ואז יורד 4 מ’. מה עומקו כעת?